Η Συντονιστική Δομή Κοινωνικής Ένταξης της Γενικής Διεύθυνσης Κοινωνικής Μέριμνας Περιφέρειας Πελοποννήσου, υλοποίησε επιμορφωτική δράση στο 3ο Γυμνάσιο Τρίπολης, στις 20 Φεβρουαρίου 2024 με τίτλο : «Διαχείριση κρίσεων στο χώρο του σχολείου», με σκοπό την ενημέρωση των εκπαιδευτικών στην αντιμετώπιση περιστατικών που σχετίζονται με την ενδοσχολική βία και την παραβατικότητα. Οι τίτλοι εισήγησης της ως άνω δράσης ήταν οι ακόλουθοι;
–«Σχέδιο δράσης συμπερίληψης ομάδας-στόχου Ρομά. Σχολική διαρροή και εκπαίδευση Ρομά ».(Μαρία Καρναβά).
– «Ο ρόλος των εκπαιδευτικών στη διαχείριση των περιστατικών ενδοσχολικής βίας»(Φοίβος Φραγκούλης).
-« Η προστασία των δικαιωμάτων του παιδιού στην εθνική και διεθνή έννομη τάξη και η νομική διάσταση της ενδοσχολικής βίας».(Κων/να Κούλη).
Στόχος της δράσης ήταν η εκπαιδευτική κοινότητα να κοιτάξει στοχαστικά στο μέλλον, διερευνώντας και αναδεικνύοντας τις συνθήκες κάτω από τις οποίες οι μαθητές και οι μαθήτριες, θα αποκτήσουν τα εφόδια που απαιτούνται για να προάγουν ως ενήλικες αξίες που σχετίζονται με τον βιώσιμο τρόπο ζωής, τα ανθρώπινα δικαιώματα, την αειφόρο ανάπτυξη, την περιβαλλοντική συνείδηση,, την κουλτούρα της ειρήνης, την ταυτότητα του παγκόσμιου πολίτη και να αναπτύξουν δεξιότητες, όπως, κριτικός στοχασμός, εργασία σε ομάδες, επικοινωνία, ανάπτυξη διαπροσωπικών σχέσεων, προσαρμογή σε νέες καταστάσεις, ενσυναίσθηση, αλλά και μεταγνωστικές δεξιότητες. Το επιμορφωτικό σεμινάριο εστίασε, ιδιαίτερα, στην σημασία της πρόληψης της κρίσης μέσω καθολικών παρεμβάσεων στις σχολικές τάξεις, αλλά και στην επαρκή προετοιμασία των συμμετεχόντων στην Παρέμβαση στην Κρίση, καθώς συχνά καλούνται να αναλάβουν πυροσβεστικό ρόλο με μεγάλες προσδοκίες, σε περιπτώσεις κρίσεων στα σχολεία.. Συνολικά, η εκπαίδευση χαρακτηρίστηκε ως «άρτια» και «εφαλτήριο για περαιτέρω κατάρτιση» των συμμετεχόντων. Το παρόν στη δράση έδωσε η Αναπληρώτρια Προϊσταμένη της Διεύθυνσης Κοινωνικής Μέριμνας κα Δήμητρα Παπούλια. Η Δομή μας ευχαριστεί το Διευθυντή ,την Υποδιευθύντρια καθώς και τους εκπαιδευτικούς του σχολείου ,για την εμπιστοσύνη που μας επέδειξαν σχετικά με την επιμόρφωσή τους στο πρόγραμμα «Διαχείριση κρίσεων στο χώρο του σχολείου», και τη περαιτέρω διάχυση και εφαρμογή του στις σχολικές τάξεις, σε επίπεδο πρόληψης ή σε καταστάσεις κρίσης.